Aloitin taideterapiakurssin. Ylläoleva kuva on toinen kurssilla tekemäni työ. Työn tekemiseen oli tunti aikaa. Aiheena oli uni tai unelma.

Olen nähnyt kyseisen unen noin vuoden sisällä. Siinä äitini ja minä kiipesimme mummoni lähellä olevan kerrostalon seinämää pitkin meneviä tikapuita parvekkeelle. Parveke ei johtanut mihinkään, siellä ei ollut ovea sisälle. Muistaakseni mummonikin liittyi uneen jollain tapaa. Ehkä hän kiipesi ylös ennen minua ja äitiäni. Ja tippui alas parvekkeelta? En muista. Mutta äitini kuitenkin tippui. Koetin ottaa hänestä kiinni, mutta en saanut.

Pelkään ihmisten putoavan reunoilta alas. Pelottaa, jos olen jonkun kanssa esimerkiksi katolla, ja toinen menee lähelle reunaa. Tunnen omassa kehossani putoavan tunteen, kuin jalat pettäisivät alta. Olen lähes varma, että joku vielä tippuu.